„Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci – są ludzie”. Motto Janusza Korczaka, dwudziestowiecznego pedagoga, praktyka wychowania, jest ponadczasowe, wręcz coraz bardziej skuteczne. dodać jeszcze należy indywidualne podejście
i zaspokajanie potrzeb każdego z podopiecznych. W naszej Szkole
z inicjatywy Pani Dyrektor Elżbiety Wieczorek i Fundacji Dzieciaki Czwórki powstało miejsce – strefa relaksacyjno – terapeutyczna, która spełnia te kryteria, w której uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych znajdują możliwość wyciszenia się, relaksacji, a także innowacyjnych aktywności w czasie zajęć w ramach Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej, realizowanej
w Szkole. Aktualnie największym zainteresowaniem cieszy się interaktywna podłoga Smart Floor – projektor, który umożliwia podejmowanie różnorodnych aktywności – od doskonalenia sprawności ruchowej, koordynacji, poprzez doskonalenie percepcji wzrokowej, słuchowej, grafomotorycznej oraz rozwijanie pamięci i myślenia, również logiczno – krytycznego. Dzięki temu, że wiele tych gier jest dostosowanych dla większej ilości uczniów, doskonalą rozwija umiejętności współpracy i współdziałania. Smart Floor zaspokaja potrzeby pracy terapeutycznej w wielu strefach rozwoju człowieka. Nowym kącik relaksacyjno – terapeutycznym został również dostosowany do zaspokajania potrzeb uczniów, którzy potrzebują wyciszenia, wyregulowania swoich emocji, lub po prostu odpoczynku. Sprzyjają temu: łódź sensoryczna oraz materac wyciszający, wiszący fotel, który otula siedzące w nim dziecko czy strefa w namiocie, która sprzyja odizolowaniu się od nieakceptowalnego otoczenia,
a także aktywnościom wymagającym ciszy czy skupienia, dlatego często w tym miejscu organizowane są tematyczne kąciki czytelnicze.
Dzięki nowemu oświetleniu, które zostało podzielone na dwie niezależne strefy, jest możliwość regulacji natężenia jasności w zależności potrzeb ucznia.
W momencie tworzenia strefy braliśmy pod uwagę specyficzny wpływ na naszych podopiecznych, którzy funkcjonują przy podwyższonej lub obniżonej wrażliwości sensorycznej, psychofizycznej
i intelektualnej. Doświadczenia wskazują, że projekt strefy rekreacyjno – terapeutycznej wspaniale zaspokaja ich potrzeby, a nauczyciele specjaliści zostali wsparci nowoczesnym warsztatem.
Więcej informacji na stronie:
https://www.facebook.com/share/p/G28fq3VHGGcVA159/?mibextid=WC7FNe